tisdag 27 augusti 2013

Amanda Pommer




Amanda
Pommer har återvänt till Åstorp/Kvidinge och det har väl knappt någon missat.
Hon är en riktigt bra spelare och fantastisk lagspelare.  Hon var en av de första nyförvärv som skrev
på och det är vi väldigt glada för. Vi passade på att ställa lite frågor till
henne
1, Hur känns det att vara tillbaka i Å/K
IBS?

Jo, det känns mycket bra att vara tillbaka Å/K IBS igen. Här finns en del kända
ansikten kvar och däribland mina gamla kompisar som jag spelat med när jag var
yngre, vilket är väldigt kul.
2, Vad var det som fällde avgörandet för
ditt klubbyte?

Efter att ha provtränat några gånger och träffat både spelare och tränare, så
kändes Å/K väldigt intressant. Jag valde att byta eftersom det kändes som en
rolig utmaning att satsa med min moderklubb.
3, Du har varit en viktig spelare i FBC
Engelholm i många år, hur har det varit?

Under de åren som jag varit i FBC har jag lärt mig en hel del innebandymässigt,
då det finns många kunniga tränare. Jag har trivts mycket bra i FBC Engelholms
Damlag. Vi har spelat tillsammans under en lägre tid och därmed fått många fina
innebandyminnen ihop.
4, Du har fått äran att bli Å/K Damlags
kapten, hur känns det?

Det känns roligt att få en viktig roll i detta unga damlag, samtidigt som det
kommer att bli en utmaning.
5, Första matcherna spelades i Bareco
Invitation i Skälderviken med detta nya lag, hur kändes det?

Det kändes skönt att få spela lite matcher igen. Utifrån förutsättningarna att
vi nyss kommit igång med innebandyn efter sommarträningen, så kändes det helt
okej. Tyckte laget visade stark vilja och att det finns många snabba och
hungriga spelare.
6, Till sist vad tror du om lagets
kvaliteter i division 2?

När alla spelare har hittat sin roll på innebandyplanen och att vi får spela
ihop oss till ett lag bestående av både rutinerade samt unga talangfulla
spelare. Så tror jag att vi kommer att vara ett av topplagen i division 2.
Vi tackar Amanda för intervjun och önskar henne lycka till.


//Thomas