fredag 23 september 2011

Tung förlust mot Röke

Foto Kent tillgren

Nejia har precis stänkt in 1-0 till oss och den satt i krysset.
Vi gör en bra första period och tar som sagt ledningen med 1-0. Röke lyckas kvittera på en snabb kontring, där vi inte riktigt hänger med.
I andra perioden sätter Röke upp tempot, de ville vinna matchen med några mål för att ta hem gruppen. Tyvärr tvingas vi ändra om lite i laget då Julia fick utgå efter första perioden. Jag ska givetvis inte skylla på det, sådant händer ju ofta. Vi provar lite olika uppställningar under matchen och det är givetvis inte lätt för tjejerna att klara av allt på en gång. Detta och Rökes tempohöjning gör att de kan gå ifrån till 1-4 på resultattavlan. Vi lyckas reducera till 2-4, då Alec kan trycka in bollen. Vi har fler chanser, men tyvärr förvaltar vi inte dem. Matchen slutar 2-7 och Röke vinner rättvist, även om jag inte tycker siffrorna speglar matchen riktigt.

Det jag är nöjd med, är tjejernas inställning även om det var många som var besvikna på sina insatser idag. Givetvis ska man inte vara nöjd när man förlorar med 2-7 och att tjejerna ställer höga krav på sig själv är förstås positivt. Samtidigt möter vi ikväll bra motstånd, så besvikelsen ska kanske inte vara alltför för stor.
Jag ser kanske lite annorlunda på det, jag är nöjd att vi hela tiden går framåt och jag är full av optimism inför säsongen. Det här ska bli hur roligt som helst.
Nu är det en vecka till match och jag längtar redan!

Dagens främsta spelare är Jenny Olander som står för många fina framspelningar samtidigt som hon vågar hålla i bollen. Beröm även till Anna som går in i alla närkamper som om det vore den sista, det är inte roligt att möta en sådan spelare.
Coach Roger