tisdag 18 februari 2014

#7 Emmy Jönsson

#7 Emmy Jönsson

Emmy började säsongen väldigt bra och körde på med sommarträningen riktigt ordentligt. Men innan serien skulle börja så var olyckan framme. Nu har det gått en tid sedan detta hände och vi passade på att fråga Emmy lite hur det står till.

1, Hur är det med dig?

Det är bra med mig, men det hade ju varit ännu bättre om jag hade kunnat spela!


2, Du skadade dig i första matchen i Skånemästerskapen mot Emmaljunga, berätta vad som hände?

 Jag fick ju först en smäll på Råbocka och vilade en månad. Testade träna en vecka innan Emmaljunga matchen och då kändes det okej, men på matchen vek sig bara knäet. Troligen var korsbandet av redan efter första smällen.

3, Hur har det gått med din rehab?

 Jag kämpar på! Träffar min sjukgymnast två-tre gånger i veckan och sedan tränar jag även själv. Kan förmodligen börja springa om två veckor, längesedan sist.

4, När beräknar du vara tillbaka?

Till nästa säsong, om allt går som det ska.

5, Vi förstår att du tränar mycket, men vad gör du när du inte tränar?

Ja vad gör jag haha? Skolan tar en hel del tid och på helgerna kollar jag oftast någon innebandymatch och umgås med mina vänner.

6, Ditt lag leder division 2 som nykomlingar. Varför tror du det har gått så bra för laget?

Vi fick många nya bra spelar till vårt redan duktiga lag. Sedan har ju vi förmågan att avgöra de jämna matcherna i slutminuterna, för att alla ger 110%. Vi är bäst när det gäller helt enkelt!

7, Någon eller några spelare som du blivit imponerad av?

Där är många spelare som har utvecklats under säsongen. Men om jag ska nämna någon specifik så tycker jag nog Linda och Anna har gjort en väldigt bra säsong än så länge.

Vi tackar Emmy för intervjun och önskar henne lycka till med sin rehab och hoppas vi får se henne i vårt lag till hösten igen.

//Thomas