torsdag 13 oktober 2011

Inför Råbocka på söndag

Roger i samspråk med Alec

Dags för nästa match i serien, denna gång är det FBC Råbocka som står för motståndet. Hur kommer det då att gå? Förhoppningsvis bra, det är alltid svårt att bedöma när man inte haft möjlighet att se motståndaren innan. Det finns många duktiga spelare i detta lag, eller ska man säga samarbetsförening. Det är inte helt enkelt att reda ut begreppen kring FBC Råbocka, Hjärnarp och Skåne Nordväst.
FBC Råbocka spelade oavgjort mot Förslöv i den enda matchen de spelat i serien. Vi går givetvis för seger, sedan får vi se om vi räcker till det. Vi kommer att sakna någon spelare, men så är det alltid. Vi har några nya tjejer som har provtränat med oss några gånger nu, jag hoppas att någon av dem vill fortsätta i laget. När det är dags för premiär i laget för dem får vi se lite senare. Vi har inlett helt okej, det finns mer i laget än vad vi har visat ännu, men så är det säkert med många lag.

Hur har det då gått så här långt i serien?

FCH har full pott och det är ju ingen överraskning. De kommer med all säkerhet vara med och kriga om seriesegern när säsongen lider mot sitt slut. Har sett dem i några matcher under hösten och de har ett jämnt och stabilt lag enligt mig.

Röke har tre raka segrar. Är det överraskande eller inte? Både och skulle jag säga, de imponerade en del i matchen mot Åby. Kan de stå hela vägen ut? Kanske kan det, dock är de inte mina favoriter till seriesegern.

Båstad en förlust och en seger så här långt, tror att de kan få det rätt tufft i serien, men kommer säkert att kunna ställa till det för en del lag.

FBC Råbocka har en oavgjord mot Förslöv och kan säkert överraska i några matcher också. Jag  tror att de kommer hamna i mitten någonstans.

Förslöv såg jag mot FCH. Då hade de det ganska jobbigt, tyckte inte de var lika duktiga i den matchen, som de var ifjol. Vi får se om det var en tillfällighet eller inte.

Engelholm som vi med mycket möda lyckades slå. De har en del duktiga spelare och kommer säkert att ställa till det för många lag.  De skulle, som lag,  må bra av att vara någon mer än vad de var mot oss.

Åby ska, på pappret och enligt många experter, tillhöra toppen på serien. Nu åkte de ju på pumpen mot Röke, men de kommer säkert igen. Jag såg inte själv matchen och vill därför inte uttala mig om hur det kommer gå för dem ännu. Vi hade spioner på plats ute på matchen, så lite info har vi förstås.

Göinge kommer säkert att få det tufft i årets serie även i år. De krigar och kämpar, men jag tror inte det räcker till riktigt mot alla lag ännu. De kommer säkert att fortsätta att utvecklas ännu mer under säsongen, då det  är ett nytt lag som inte har hunnit samla på sig så mycket erfarenhet ännu.

Willands är nog ett av de lag som jag känner att jag vet minst om, så mitt analyserande av dem får vänta. 
Detta ju förstås ingen djupare analys, det får vänta tills serien satt sig lite mer och att jag haft möjligheten att se några fler lag spela.
Roger Nielsen