torsdag 20 oktober 2011

Toppmöte på söndag



Får Katta mer att göra i målet denna match? Arkivfoto Roger Nielsen


Kommer vi och Katta kunna stå emot Röke på söndag?
Ja, jag tror på vår fjärde raka seger, även om det säkert kommer att kunna bli tufft. Vi har tyvärr inte haft de bästa förberedelserna i veckan som gått. Jag själv och en del spelare har tyvärr bommat träningarna, nu ska det inte spela så stor roll.
Vi möter ett Röke som vi vann en match mot och förlorade en match mot i förra årets serie. Vi förlorade hemma utan att göra mål på Röke, det lovar jag att vi inte ska göra i år.
I förra matchen gjorde vi en stabil insats, jag hoppas på samma säkra försvar i denna matchen. Tycker även att det börjar lossna för oss framåt. Vi fick tillbaka Matilda "Kalle" Karlsson i förra matchen, vilket var roligt att se. Jag vet att "Kalle" kan ännu mer än vad hon visade i den matchen, så det ska bli spännande att se vad hon kan uträtta när hon kommit igång riktigt.
Det som kanske var mest glädjande i förra matchen, var att vi hade fler kedjor som gjorde mål. Nu laddar vi för match tjejer!!

Roger Nielsen