torsdag 17 oktober 2013

# 14 Johanna Andersson



Johanna är en av våra mest rutinerade spelare och vi passade på att ställa lite frågor till henne.

1. Serien är igång och du har bytt klubb, hur känns det? Det är alltid spännande med och inspirerande att komma till en ny klubb med nya lagkamrater och tränare. Det är ett härligt gäng och jag trivs jättebra!

2. Du har spelat i några olika klubbar, berätta lite om hur har det varit?
Det är en stor utmaning att anpassa sig och spela ihop sig med nya spelare med det är också det som är roligt. Jag har spelat i bra lag där konkurrensen varit hård vilket gör att man utvecklas på många olika sätt. Jag har även provat på lite olika positioner och centerpositionen är årets utmaning.

3. Vad var det som fick dig att skriva på för Å/K?
Det är alltid kul att vara i en klubb som satsar på sitt damlag och det skall bli väldigt kul att vara med på denna resa. Jag påbörjar även mitt sista år på min utbildning och spel i div 2 gör det lättare att kombinera innebandyn med skolan då resorna är betydligt kortare.

4. Vad är största skillnaden mellan div 1 och div 2?
Det taktiska spelet och tempot. Tempot kan ibland kännas högre i div 2 (på ett annorlunda sätt) då många kör med hög press, vilket inte alltid är fullt genomtänkt. Bristen på taktik gör att det blir rörigare på planen.

5. Vad tror du om Å/K´s chanser i serien och vilken placering tror du laget har när serien slutar?
Även om vi är favorittippade av många får man aldrig glömma att det tar tid att bygga ett nytt lag. Jag tycker att vi kommit en bra bit på vägen och startat serien bra. Använder vi tiden rätt och sköter träningen så ser det ljust ut. Med rätt fokus och bra sammanhållning kan det hålla hela vägen till första platsen, men det blir en tuff väg dit.

Vi tackar Johanna och önskar henne och laget lycka till i helgens tuffa borta match mot Kävlinge IBK.

//Thomas