fredag 29 november 2013

# 15 Anna Johansson

# 15 Anna Johansson


# 15 Anna Johansson fortsätter att göra poäng för oss och det har visat sig att hon gjort väldigt viktig och värdefulla poäng. Vi passade på att ställa lite frågor till henne.

Vårt lag leder division 2 och vi är nykomlingar och dessutom är vi obesegrade, hur känns det?


Anna: Det känns hur bra som helst! Bättre start kan vi inte få.

Du leder den interna poängligan trots att du spelat med många olika medspelare, hur kommer detta sig?

Anna: Jag gillar att spela med de flesta i mitt lag, men det är klart att man har sina favoriter! Jag är en vinnarskalle och försöker alltid göra mitt bästa. Sen taggar jag till rejält när det är jämna och viktiga matcher.

Du spelade i Å/K även förra året när ni gick upp från trean till tvåan, vad är den största skillnaden på divisionerna?

Anna: Den största skillnaden är tempot, sen är det ju såklart bättre spelare både tekniskt och fysiskt.

Vi har ett nytt lag inför denna säsong och det har kommit nya spelare och ledare, hur har det påverkat dig/er spelare som är kvar sedan tidigare?

Anna: Konkurrensen har hårdnat! Förra säsongen behövde man knappt träna för att bli uttagen till match. Jag trivs jättebra med konkurrensen för att nu måste man verkligen kämpa och visa att man vill ta en plats i laget!

Du har avgjort två matcher med mål via "köksvägen" är det en favorit eller?

Anna: Det har blivit en liten favorit i repris haha! Det är alltid en underbar känsla att avgöra matcher. Sen blir det ännu bättre när man avgör med snygga mål!

Vi önskar Anna och hennes lag lycka till framöver och hoppas vi får se fler snygga mål.

//Thomas