onsdag 13 november 2013

Intervju med # 25 Johanna Ejdelind



Hon har precis skrivit ett kontrakt med allsvenska fotbollslaget Vittsjö och i helgen möter vi hennes moderklubb Landskrona IBK. Vi tänkte kolla lite hur läget är med Johanna om allt som är på gång och som hänt;

Du har precis skrivit kontakt med allsvenska Vittsjö, hur känns det?

Det kom oväntat och jag hade inga tankar om att det skulle gå så bra för mig i år att jag skulle bli erbjuden allsvenskt kontrakt. Så det känns jätteroligt och skall bli en enorm utmaning men jag kommer att sakna innebandyn.

Hur kommer du att hinna kombinera ditt fotbollsspel och din innebandy?

Det kom ju som sagt oväntat med Vittsjö, och efter Gothia Cup så lägger jag klubban på hyllan. Kanske kommer jag spela igen till hösten nästa år, men min fotbolls säsong går igång redan den 7 januari. Kommer att få vara på läktaren och följa mitt lag istället och kanske hinna med någon träning ibland.

Inför denna säsong var du hårt uppvaktad av flera innebandyklubbar runt om i Skåne. Hur kom det sig att du valde Åstorp/Kvidinge?

Det var mycket första intrycket när jag var här och provtränade, verkade vara (och är) en bra stämning i laget och det tycker jag är viktigt. Både utanför och på plan, det gör innebandy ännu roligare! Plus att jag såg det som en utmaning som verkade roligt och jag tyckte om tränarna direkt. Så ett bra första intryck och att jag trivdes var väl anledningen till att jag valde Å/K IBS. Jag är glad för att jag bytt klubb och jag har inte ångrat mig, trivs mycket bra.


Du har tidigare spelat i Landskrona IBK, vad är den största skillnaden mellan Landskrona IBK och Åstorp/Kvidinge IBS?

Ganska svår fråga att svara på, jag har alltid spelat i Landskrona och har trivts jättebra där. Men en stor skillnad är väl att vi har en stor trupp och att i stället för att känt och spelat med varandra i flera år så är det nya spelare, nytt spelsystem vilket betyder nya utmaningar.

Inför helgen så möter vi ditt gamla lag, hur känns det?

Matchen jag har sett fram emot minst ett år, men det skall verkligen bli jätteroligt. Fast det kommer också att vara mycket känslor inblandade. Kommer att vara en match som gäller allt för min del! Men jag är taggad till tusen och det skall bli kul att möta gamla lagkamrater och det känns som vi är i form och har börjat få igång målskyttet, så det känns bra.

Hur tror du att matchen slutar?

Jag tror matchen blir ganska tuff och vi kommer att behöva ge allt, Landskrona är duktiga och lika så vi men i slutet tror jag vi ändå behåller vår första plats i serien med tre nya poäng.

Vi tackar Johanna Ejdelind och önskar henne lycka till i matchen och även med sitt nya uppdrag i Vittsjö.

//Thomas