fredag 3 februari 2012

Head 2 Head




Vad avgör matchen på söndag?


Måns Gillén


- Er startmålvakt för matchen och vad hon är för en lirare?
Mia Karlsson är en riktigt bra målvakt som tränar bra och sprider trygghet i försvaret. Gott om div. 2-rutin. 
 

- Ert nyförvärv från Göteborg, Mahdis Zand,  vad är hon för en lirare?
Mahdis har verkligen kommit in och höjt vårt spel ytterligare. Är en komplett center som jobbar lika hårt på bägge hållen. Kommer att göra sin bästa match på söndag. 


- Er joker i matchen som publiken ska ha koll på och varför? 
Våra jokrar blir vår röda femma. Dom såg oerhört heta ut igår allihopa. Det kommer att gå undan när dom får bollen. 
 

- Och så en beskrivning på coachen Måns Gillén och hans tränarkarriär? 
Har varit ungdomstränare i 3 år i FCH. Meningen var att jag och Tony bara skulle träna Dam Utveckling förra säsongen när damtränaren hoppade av i november. Vi tog över då och på den vägen är det. Har gått Block 1,2 och 3 i tränarutbildningen. Har tillhört FCH sedan 1999. Försöker skapa en bra stämning i laget så alla ska trivas, då tror jag resultaten kommer. Vill att tjejerna ska utvecklas och våga ta för sig. Vi prioriterar offensiven denna säsongen.



Roger Nielsen

- Er startmålvakt för matchen och vad hon är för en lirare?
Katarina Norlöv kommer få äran att starta denna match ;-) Katta har stor rutin och kunde spelat i Elitserien nu, om hon velat. Är en snabb målvakt som har en jätterutin från många matcher, skulle vilja säga att det finns nog inga svagheter. Stabil som aldrig gör en dålig match. En väldigt hög lägsta nivå.
 
- Ert nyförvärv Anna Johansson, vad är hon för en lirare?
En snabb tjej med bra blick för spelet. Har en fin teknik blandat med snabba spelförflyttningar. Visst saknar hon lite klubbteknik ännu, då hon är van vid en hockeyklubba. Det är lite skillnad på en hockeyklubba och innebandy- klubba. Hon har imponerat på de få träningar hon hunnit med. Hon kommer bara bli bättre och bättre.
 
- Er joker i matchen som publiken ska ha koll på och varför? 
Det är Eleonore Glebe som har varit bra på sistone (bortser från förra matchen) och kan lura upp en annan spelare på läktaren. Bra och snabba passningar, som gör att det är lätt att spela med henne.
 
- Och så en beskrivning på coachen Roger Nielsen och hans tränarkarriär? 
Jag började som hjälptränare till Elina Persson för några år sedan. Förra året var jag lagledare i herrlaget och ansvarig för Herrar Utveckling. Det är mitt första år som huvudtränare för ett seniorlag och har för att lära mig mer, gått tränarutbildningarna Block 1 och 2. Har mer att lära om innebandy, men inte så mycket om ledarskap. Jag är ju lärare i det ämnet i försvaret och det är givetvis en stor fördel. Med Simon vid min sida, så tycker jag mycket har fallit på plats.